PÄIJÄT-HÄMEEN AJOKOIRAYHDISTYS RY:N

Jäsenkirje

Vuosi 2023 on ollut yksi Päijät-Hämeen Ajokoirayhdistyksen toiminnallisimmista vuosista. Vappuna olimme mukana koiranäyttelyn järjestelyissä ja elokuussa olimme järjestelyvastuussa Suomen Ajokoirajärjestön
jalostustoimikunnan toteuttamassa keskustelutilaisuudessa. Koekausi alkoi lokakuussa Kennelpiirin piirinmestaruuskokeella, jatkui Etelän-Lohkon valintakokeella ja lopuksi joulukuussa vastasimme Suomi, Ruotsi, Norja rodunmestaruusottelun toteuttamisesta. Kaikki nämä em. tapahtumat onnistuivat erinomaisesti, mistä kiitos kuuluu kaikille talkoolaisille, jotka olivat mukana järjestelyissä. KIITOS!

Tuleva vuosi on yhdistyksellemme huomattavasti
”leppoisampi” kuin edellinen. Kennelpiirin AJOK/BEAJ piirinmestaruuskokeet järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa yhteistyössä Salpausselän Beagle Ry:n kanssa 4.10.2024 Niemimäen Juhla- ja Majoitustilalla Asikkalassa. KV Päijän-Ajot toteutetaan vuoden tauon jälkeen 14.12.2024 ja keskuspaikkana on Hotelli Tallukka.

Johtokuntaamme saimme vuosikokouksessa
kaksi muutosta. Pitkään puheenjohtajana toiminut Markku Kähönen luovutti tehtävän ”nuoremmalle” ja vuosikokouksemme valitsi Erkki Karjalaisen uudeksi puheenjohtajaksi. Tervetuloa mukaan, Erkki! Johtokunnassamme 14v toiminut Sami Skyttä luopui myös paikastaan ja Tero Rusila valittiin hänen paikalleen. Sami jatkaa kuitenkin vielä kotisivujen ja facebook-ryhmän ylläpitäjänä.

Puheenjohtajan terveiset

Hyvät jäsenet.

Olen Erkki Karjalainen Nastolasta ja Päijät-Hämeen Ajokoirayhdistys ry:n uusi puheenjohtaja.
Koiraharrastukseni alkoi jo lapsena ja olen siis ollut lähes koko ikäni tekemisissä koirien kanssa. Kavatus- ja kilpailutoimintaa olen aikaisemmin harrastanut rotweiler-rodun parissa mutta tällä hetkellä minulla on kaksi suomenajokoiraa, Kahvanahon Hurjasulo ja Renkirannan TZ Kaiku. Isälläni ja sedälläni oli aina suomenajokoiria ja kuljin ahkerasti heidän kanssaan metsällä. Vuonna 1980 minulla oli ensimmäinen oma suomenajokoira. Järjestötoiminta on minulle entuudestaan tuttua, sillä olen toiminut Nastolan Reserviläiset ry:n puheenjohtajana sekä hallituksen jäsenenä useita vuosia. Ajokokeiden palkintotuomarin oikeudet olen
saanut v2021.

Hetki sitten aloittaneena puheenjohtajana haluan ensinnäkin kiittää luottamuksesta, on ilo ja kunnia päästä johtamaan puhetta näin vakaassa ja aktiivisessa yhdistyksessä. Toiseksi haluan kiittää edeltäjääni Markku Kähöstä, joka on menestyksekkäästi palvellut yhdistystämme puheenjohtajana. Lämmin kiitos Markku! Teen parhaani puheenjohtajan virassa.

Terveisin
Erkki Karjalainen